Az iskolában a tanulói jogviszony felvétellel vagy átvétellel létesül. A felvétel és az átvétel jelentkezés alapján történik.
Intézményünkbe túlnyomórészt katolikus vallású gyermekek járnak, de az ökumené jegyében szeretettel fogadjuk a más felekezetű keresztény gyermekeket is. Tanulóink számára saját felekezetű hittan órát biztosítunk. Várjuk a nem keresztény családok (meg nem keresztelt) gyermekeit is, ha azok azonosulni tudnak a keresztény erkölcsi, nevelési elveinkkel.
Felvételi rend
Az iskola nincs kötelezve körzeti beiskolázásra. A beiskolázást az igazgató a fenntartóval egyeztetve végzi.
Az iskolába való felvétel legfontosabb szempontjai:
· Iskolaérettség,
· Egyházközséghez tartozás,
· Idősebb testvér már az iskola tanulója,
· A szülő nyilatkozata (szóban vagy írásban) az együttműködésre a vallásos nevelésben.
A felvételről az intézmény vezetője dönt. A beiratkozás március 1-je és április 30-a között történik a kormányhivatal által közzétett időpontban.
Az átvétel feltételei
A tanuló átvételéről az igazgató az ügyben érdekelt osztályfőnök/nevelőtestület véleményének ismeretében dönt. Az átvételnél a tanulmányi eredményt, magatartást, hitoktatásban való részvételét, hitéletét mérlegeljük. A tantárgyi rendszerek, tananyagok összevetése után az igazgató különbözeti vizsgát, vizsgákat írhat elő, melyet az általa megjelölt határidőig vizsgabizottság előtt teljesítenie kell a tanulónak.
A felvétel, átvétel elutasításának rendje
A felvétel, illetve átvétel elutasításáról az igazgató írásban értesíti a diákot, a gondviselőt. A felvételről szóló elutasító döntés ellen az iskolafenntartónál lehet fellebbezni. A fellebbezést az iskola igazgatójához kell benyújtani – az elutasítás kézhezvétele utáni 8 napon belül.
Az alapfokú művészetoktatási intézmény elsősorban az iskola vonzáskörzetében lakó, az iskola profilját figyelembe véve jó képességű gyermekek számára létesül. A felvehető maximális létszámot nem befolyásolja azonban sem a lakóhely, sem a felekezeti hovatartozás, sem az, hogy nálunk folytatja-e általános iskolai tanulmányait.
A tanulói jogviszony felvétel vagy átvétel útján jöhet létre. A felvételről vagy az átvételről az igazgató dönt.
A fenntartó által engedélyezett osztályok száma: évfolyamonként 2-3
Az iskolában a tanulói jogviszony felvétellel vagy átvétellel létesül. A felvétel és az átvétel jelentkezés alapján történik.
Intézményünkbe túlnyomórészt katolikus vallású gyermekek járnak, de az ökumené jegyében szeretettel fogadjuk a más felekezetű keresztény gyermekeket is. Tanulóink számára saját felekezetű hittan órát biztosítunk. Várjuk a nem keresztény családok (meg nem keresztelt) gyermekeit is, ha azok azonosulni tudnak a keresztény erkölcsi, nevelési elveinkkel.
Felvételi rend
Az iskola nincs kötelezve körzeti beiskolázásra. A beiskolázást az igazgató a fenntartóval egyeztetve végzi.
Az iskolába való felvétel legfontosabb szempontjai:
· Iskolaérettség,
· Egyházközséghez tartozás,
· Idősebb testvér már az iskola tanulója,
· A szülő nyilatkozata (szóban vagy írásban) az együttműködésre a vallásos nevelésben.
A felvételről az intézmény vezetője dönt. A beiratkozás március 1-je és április 30-a között történik a kormányhivatal által közzétett időpontban.
Az átvétel feltételei
A tanuló átvételéről az igazgató az ügyben érdekelt osztályfőnök/nevelőtestület véleményének ismeretében dönt. Az átvételnél a tanulmányi eredményt, magatartást, hitoktatásban való részvételét, hitéletét mérlegeljük. A tantárgyi rendszerek, tananyagok összevetése után az igazgató különbözeti vizsgát, vizsgákat írhat elő, melyet az általa megjelölt határidőig vizsgabizottság előtt teljesítenie kell a tanulónak.
A felvétel, átvétel elutasításának rendje
A felvétel, illetve átvétel elutasításáról az igazgató írásban értesíti a diákot, a gondviselőt. A felvételről szóló elutasító döntés ellen az iskolafenntartónál lehet fellebbezni. A fellebbezést az iskola igazgatójához kell benyújtani – az elutasítás kézhezvétele utáni 8 napon belül.
Az alapfokú művészetoktatási intézmény elsősorban az iskola vonzáskörzetében lakó, az iskola profilját figyelembe véve jó képességű gyermekek számára létesül. A felvehető maximális létszámot nem befolyásolja azonban sem a lakóhely, sem a felekezeti hovatartozás, sem az, hogy nálunk folytatja-e általános iskolai tanulmányait.
A tanulói jogviszony felvétel vagy átvétel útján jöhet létre. A felvételről vagy az átvételről az igazgató dönt.
A fenntartó által engedélyezett osztályok száma: évfolyamonként 2-3
Térítési díj, tandíj
Az alapfokú művészeti iskola szolgáltatásai csak térítési díj-fizetési kötelezettség mellett vehetők igénybe: 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 16.§ (3), 18.§ (2-3) bekezdés.
A térítési-, és tandíj mértékéről beiratkozáskor (tanulói jogviszony létesítésekor) tájékoztatni kell a szülőket. Beiratkozáskor, valamit szülői értekezleteken fel kell hívni a szülők figyelmét a tanulói jogviszony létesítés jogi következményeire.
A térítési díj, illetve a tandíj az iskola saját bevétele – mely önálló gazdálkodási jogkörben, igazgatói döntés alapján – az iskola Alapító okiratában meghatározott alaptevékenységére fordítható.
2. A térítési díj mértéke:
A 229/2012. (VIII. 28) Kormányrendelet 34. § (1) szerint a helyi önkormányzatok és az állami szervek által fenntartott nevelési-oktatási intézményekben, továbbá a helyi önkormányzati feladatellátás keretében térítési díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások:
– az alapfokú művészetoktatási intézményben heti hat tanórai foglalkozás a főtárgy gyakorlatának és elméletének elsajátításához, évenkénti egy meghallgatás (vizsga, művészeti alapvizsga, művészeti záróvizsga) és egy művészi előadás, egy alkalommal
– az iskola létesítményeinek, felszereléseinek igénybevétele, használata e szolgáltatások körében.
A 229/2012. (VIII. 28) Kormányrendelet 35. § (1) bekezdése alapján a térítési díj tanévenként, a szakmai feladatra – a tanévkezdéskor számított – folyó kiadások egy tanulóra jutó hányadának
– öt- húsz százaléka lehet a 18 éven aluli tanulóknál,
– tizenöt- negyven százaléka lehet a 18 éven felüli, de 24 éven aluli tanulóknál.
A tanévkezdéskor számított szakmai feladatra folyó kiadások egy tanulóra jutó hányadát minden évben az önköltség számítási szabályzat alapján kell meghatározni. A 229/2012. (VIII. 28) Kormányrendelet 35. § (3) bekezdése szerint a térítési díjat a tanulmányi eredménytől függően csökkenteni kell, azonban ez nem lehet kevesebb, mint a 18 éven aluliak esetében 5%, a 18 éven felüliek esetében 15%.
E rendelkezés a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók tekintetében nem alkalmazható, tőlük térítési díj nem szedhető, abban az esteben sem, ha a mentességet biztosító dokumentum tanév közben lejár. A térítési díj és tandíj összegét a térítési díj, tandíjfizetési szabályzat tartalmazza. A tandíj lehet 0 Ft-is.
A szülő az alapfokú művészeti képzést – szülői nyilatkozat kitöltésével- csak egy alapfokú művészetoktatási intézményben veheti igénybe tandíjmentesen.
Ugyanakkor az alapfokú művészetoktatási képzés kizárólag térítési díj megfizetésével vehető csak igénybe, melynek mértékét a már tanulói jogviszonyt létesített tanulók esetén a fenntartó, a 2005 szeptemberétől tanulói jogviszonyt létesítő tanulók esetén a Közoktatási Törvény határozza meg.
Amennyiben több művészeti iskolában is tanulni kíván a gyermek, akkor a szülő nyilatkozik arról, hogy melyik intézményben kéri az állami támogatást, és melyikben vállalja a tandíj megfizetését.
A térítési-tandíj díj összegét az iskola által kiadott szülői nyilatkozat is tartalmazza. A térítési– vagy tandíj befizetésének módja a szülők döntése alapján félévente vagy évente nyugta, átutalás ellenében történik.
A térítési díj fontos része a költségvetésnek. A beiratkozás egész tanévre szól, ezért a költségvetésben egész évi térítési díj befizetésével tervezünk.
3. Térítési díj-mentesség:
A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók (jegyzői határozattal) ingyen vehetik igénybe az alapfokú művészetoktatást. A szociális kedvezmény, térítési díj, tandíj csökkentésének szempontjai:
- a családban 3 vagy több gyermek van
- tartósan beteg gyermek
- szociális rászorultság (gyvt)
- SNI
A napi tanítás 8 órakor kezdődik, kötelező tanítási óra 8 óra előtt csak rendkívüli esetben kezdődhet, az érintett tanulók szüleinek egyhangú beleegyezésével, valamint az igazgató engedélyével.
A tanulók a tanítás kezdete előtt legalább 10 perccel érkezzenek meg az iskolába. A korábban érkező tanulók részére 730 órától nevelői ügyeletet tartunk. A 730 óra előtt érkező tanulók a földszinti folyosón gyülekeznek pedagógiai asszisztens felügyelete mellett.
A délutáni foglalkozások általában16 óráig tartanak.
Szükség esetén 17 óráig felügyeletet biztosítunk diákjaiknak.
A hivatali idő reggel 8 órától 16 óráig, pénteken 8 órától 13.30-ig tart, a tanítási szünetekben is.
Teljes képernyős nézet> 6. a pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításait a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával
Végzettség | Szakképzettség | Tanított tantárgy, ill. munkakör |
főiskola | ének – történelem szakos tanár | ének, történelem |
főiskola | tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület | tanító |
egyetem | magyartanár és pedagógia tanár, segédkönyvtáros | könyvtáros tanár |
főiskola | tanító, hitoktató, közoktatási vezetői szakvizsga | tanító, hittan, intézményvezető- helyettes |
főiskola | orosz-angol szakos tanár | angol |
főiskola | tanító, katolikus hitoktató | tanító, hittan, intézményvezető- helyettes |
főiskola | művelődésszervező és magyar nyelv és irodalom szakos tanár | magyar nyelv és irodalom, napközi |
főiskola | tanító, rajz szakkollégium | GYED |
főiskola | tanító, rajz szakkollégium | tanító |
főiskola | matematika – német szakos tanár | matematika, német, matematika munkaközösség-vezető |
főiskola | táncpedagógus, közoktatási vezetői szakvizsga | népi játék, néptánc, népzene, folklórismeret, intézményegység-vezető helyettes |
főiskola | testnevelés – földrajz szakos tanár, közoktatási vezetői szakvizsga | intézményvezető, testnevelés, tanügy-igazgatási szakértő |
főiskola | technika – fizika szakos tanár | technika, fizika |
egyetem | földrajz- történelem szakos tanár | természetismeret, földrajz, történelem, osztályfőnöki munkaközösség vezető |
főiskola | tanító, katolikus hitoktató, gyógypedagógus logopédia szakirányon | tanító |
főiskola | tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület | GYED |
egyetem | informatika szakos tanár, fejlesztőpedagógus, közoktatási vezetői szakvizsga, gyógypedagógus, pszichopedagógus | informatika, fejlesztés, tanügy-igazgatási szakértő, reál munkaközösség vezető |
egyetem | történelem szakos tanár, katolikus hittanár | hittan, napközi |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos tanár | GYED |
főiskola | fizika – matematika – francia szakos tanár | matematika, francia |
főiskola | tanító és református hitoktató (ember és társadalom műveltségi terület) | napközi |
főiskola | ének-zene tanár, katolikus hittanár | hittan, ének, hittan munkaközösség vezető |
főiskola | tanító, ének-zene műveltségterület | napközi |
főiskola | tanító, ének szakollégium | napközi,ének |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos tanár, nyelv- és beszédfejlesztő tanár | magyar, fejlesztés |
főiskola | tanító, német idegen nyelvi műveltségi terület | tanító, német |
főiskola | tanító, népművelés szakkollégium, közoktatási vezetői szakvizsga | tanító, alsós munkaközösség-vezető |
főiskola | tanító, pedagógia és technika szakkollégium | tanító |
főiskola | orosz – angol szakos tanár | angol |
főiskola | református hittanoktató | hitoktató, napközi |
egyetem | tánctanár, magyar – történelem szakos tanár, közoktatási vezetői szakvizsga | magyar, néptánc, folklórismeret, intézményegység-vezető, tanügy-igazgatási szakértő |
egyetem | matematika – kémia szakos tanár | matematika, kémia |
egyetem | tanári mesterképzési szak – okleveles némettanár és magyartanár | napközi, német |
főiskola | tanító, rajz szakkollégium | tanító |
főiskola | német – orosz szakos tanár, közoktatási vezetői szakvizsga | német, idegen nyelvi munkaközösség-vezető |
főiskola | történelem szakos tanár, népművelő | napközi, napközis munkaközösség-vezető |
főiskola | tanító, ének-zene szakkollégium, szakvizsgázott pedagógus fejlesztő, differenciáló pedagógia területen | tanító, fejlesztés |
főiskola | magyar – történelem szakos tanár | napközi |
főiskola | biológia – földrajz szakos tanár, közoktatási vezetői szakvizsga | biológia, intézményvezető- helyettes |
főiskola | táncos és próbavezető | néptánc, folklórismeret |
egyetem | matematika- történelem szakos tanár, közoktatási vezetői szakvizsga | matematika, történelem |
egyetem | magyar szakos tanár, néprajz szakos bölcsész, evangélikus hittanár | magyar, magyar munkaközösség vezető |
egyetem | okleveles vizuális- és környezetkultúra-tanár, tanító, rajz szakkollégium | rajz, napközi |
főiskola | oligofrénpedagógia-szurdopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár | napközi |
főiskola | tanító, ember és társadalom műveltségi terület, református hittanoktató | GYED |
egyetem | biológia-földrajz- testnevelés szakos tanár, közoktatási vezetői szakvizsga | testnevelés, természetismeret |
főiskola | táncpedagógus | népi játék, néptánc, népzenei ismeret, folklórismeret, tánctörténet |
főiskola | egészségtan és testnevelő tanár | testnevelés |
Alkalmazás mértéke | Feladatkör | Iskolai végzettség | Szakképzettség |
100% | iskolatitkár | egyetem | gazdasági agrármérnök |
100% | pedagógiai asszisztens | szakközépiskolai érettségi | bútorasztalos, famegmunkáló |
100% | rendszergazda | érettségi | informatikai hálózattelepítő és üzemeltető |
50% | jelmez- és viselettáros | egyetem | gazdálkodási menedzsment |
50% | jelmez- és viselettáros | főiskola | tanító |
100% | iskolatitkár | érettségi | mérlegképes könyvelő |
100% | gazdasági vezető | érettségi | államháztartási könyvelő |
100% | pénztáros | érettségi | mérlegképes könyvelő |
50% | ügyintéző | egyetem | gazdálkodási menedzsment |
50% | ügyintéző | érettségi | gimnáziumi érettségi |
100% | karbantartó, udvaros | szakmunkásképző intézet | kőműves |
100% | karbantartó, udvaros | szakmunkásképző intézet | géplakatos |
100% | karbantartó, takarító | érettségi | könnyűgépkezelő, számítógép-kezelő |
100% | karbantartó, takarító | szakmunkásképző intézet | asztalos (bútorasztalos) |
100% | takarító | érettségi | képesített könyvelő, vállalati tervező, statisztikus |
100% | takarító | 8 általános | |
100% | takarító | 8 általános | |
100% | takarító | 8 általános | |
100% | takarító | 8 általános |
évfolyam | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
matematika | 6. évfolyam | 1556 | 1507 | 1543 | 1528 | 1568 | 1484 | 1560 |
8. évfolyam | 1705 | 1557 | 1630 | 1610 | 1703 | 1711 | 1693 | |
szövegértés | 6. évfolyam | 1633 | 1517 | 1602 | 1566 | 1579 | 1641 | 1631 |
8. évfolyam | 1672 | 1569 | 1647 | 1710 | 1717 | 1728 | 1635 |
évfolyam | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |||
matematika | 6. évfolyam | 1534 | 1603 | 1627 | 1617 | 1547 | ||
8. évfolyam | 1627 | 1708 | 1710 | 1781 | 1778 | |||
szövegértés | 6. évfolyam | 1634 | 1681 | 1657 | 1632 | 1595 | ||
8. évfolyam | 1675 | 1721 | 1737 | 1794 | 1756 |
tanév | év végi tanulólétszám | évfolyamismétlők száma |
2010/11. | 320 | 1 fő |
2011/12. | 328 | 2 fő |
2012/13. | 357 | 1 fő |
2013/14. | 368 | 0 fő |
2014/15. | 368 | 1 fő |
2015/16. | 386 | 2 fő |
2016/17. | 387 | 1 fő |
2017/18. | 388 | 0 fő |
2018/19. | 384 | 0 fő |
2019/20. | 384 | 1 fő |
> 12. a tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Az iskolai írásbeli beszámoltatás formái
A tanulók írásbeli beszámoltatásának háromféle formáját használjuk:
- házi feladat
- felelet értékű írásbeli dolgozat
- témazáró dolgozat
A pedagógiai munkánk során hangsúlyt kell fektetnünk az írásbeliség és szóbeliség helyes arányára.
Házi feladat:
- A házi feladat szolgálja a tanévben megtanultak begyakorlását (pl. matematika, nyelvek).
- Gyűjtőmunka
- A tanórára történő felkészülés, a tanultak kiegészítésére szolgáló házi feladat
A házi feladat mennyiségénél figyelembe kell venni az egyenletes terhelés elvét, megadva a tanuló pihenésének lehetőségét.
Felelet értékű írásbeli dolgozat:
Dolgozat lehet egész órán, ill. annak egy részén kidolgozott írásbeli munka. Az írásbeli munka lehet:
- információs jellegű,
- a téma egy részét lezáró jellegű,
- felelet jellegű.
Témazáró dolgozat:
- A tananyag egy egységét, témáját lezáró dolgozat írásának idejét a nevelő előre közli a diákokkal.
- Naponta 2 témazárónál több nem íratható. Egyeztetés esetén előnyt élvez az alacsonyabb óraszámú tantárgy a magasabb óraszámú tantárggyal szemben.
- A témazáró dolgozatot 2 héten belül ki kell javítani, az érdemjegyeket értékeléssel egybekötve a tanulóval, ill, ellenőrző útján a szülővel közölni kell.
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
A tanóra szervezésénél, a felkészülésnél a legfontosabb szempont a tananyag órai feldolgozása, ill. az erre épülő tanórán kívüli felkészülés helyes arányának meghatározása. A tanórát úgy kell szervezni, hogy az otthoni tanulás csak az órán elhangzottak elmélyítését szolgálják.
Az általános iskolában tananyag teljesen önálló feldolgozására lehetőleg ne kerüljön sor.
A délelőtti tanórák során adott házi feladatok – melyek tartalmazzák az írásbeli és a szóbeli feladatokat egyaránt – időkerete nem haladhatja meg egy átlagos képességű tanulónál a napközis tanóra időtartamát (másfél – két óra).
Felső tagozatban tantárgyanként átlagosan fél vagy maximum háromnegyed órát célszerű szánni a felkészülésre. Ez az időkeret a szóbeli és írásbeli feladatok megoldására együttesen értendő.
A napköziben ill., az esetlegesen szerveződő tanulószobai foglalkozásokon kötelező minden tanuló írásbeli munkáját ellenőrizni, az esetleges hibák kijavítását elvégezni.
A tanulmányok alatti vizsgák szabályozásáról a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletének 64-73§ rendelkezik. Helyben szabályozandók a vizsga részei, követelményei és az értékelés.
A tanulmányok alatti vizsgákat az iskolában, vagy külön kérésre a Kormányhivatal által szervezett független vizsgabizottság előtt lehet tenni.
A szabályosan megtartott tanulmányok alatti vizsga nem ismételhető.
- A tanulmányok alatti vizsgák fajtái és időpontjai:
1.1. Osztályozó vizsga: a tanulónak a félévi és tanév végi osztályzat megállapításához osztályozó vizsgát kell tennie, ha
- felmentették a tanórai foglalkozásokon való részvétele alól,
- tanulmányait magántanulóként folytatja,
- engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben, illetve az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
- a jogszabályban meghatározott időnél többet mulasztott, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet, (összesen 250 órát meghaladó hiányzás, illetve egy adott tantárgyból a tanítási órák harminc százalékánál többet mulasztott).
Az osztályozó vizsgát megismételni, eredményén javítani nem lehet.
Osztályozó vizsga évente két vizsgaidőszakban tehető: május15- június15.
augusztus15-szeptember15.
Az igazgató ettől eltérő időpontot is kijelölhet. A vizsga konkrét időpontját az igazgató jelöli ki. A vizsga pontos napjáról a vizsgázó, illetve a szülő minimum a vizsga napja előtt hat héttel értesítést kap. Egy vizsgaidőszakban legfeljebb két évfolyam tananyagából tehető osztályozóvizsga.
Az osztályozóvizsga letételét az igazgató engedélyezi. Az osztályozóvizsgára jelentkezés kérelmét írásban, a tavaszi vizsgaidőszakra március15-ig, az őszire pedig június15-ig kell az igazgatójának címezve beadni.
Az osztályozó vizsga követelményeit az iskola nevelőtestület határozza meg,és erről a tanuló a vizsga előtt minimum hat héttel írásbeli tájékoztatást kap.
Az osztályozóvizsga helye az az iskola, amelyikkel a tanuló jogviszonyban áll.
1.2. Különbözeti vizsga: Iskolaváltoztatás vagy külföldi tanulmányok magyarországi folytatása feltételeként írhatja elő az intézmény a különbözeti vizsga letételét.
Ugyancsak különbözeti vizsgát kell tenni a nem tanult tantárgyakból is. A különbözeti vizsga tantárgyainak, tartalmának meghatározása során mindig egyedileg kell az Intézmény vezetőjének határozatot hoznia a jelentkező tanuló ügyében.
Legfeljebb három tantárgyból tehető különbözeti vizsga. Különbözeti vizsgát tanév közben is lehet tenni, a vizsga konkrét időpontját az igazgató jelöli ki.
1.3.Javítóvizsga: a tanulónak javítóvizsgán kell számot adni tudásáról, ha
- tanév végén legfeljebb három tantárgyból- elégtelen osztályzatot kapott,
- a tanuló az osztályozó vizsgáról, a különbözeti vizsgáról igazolatlanul távol maradt, vagy azt nem fejezte be, illetve az előírt időpontig nem tette le,
- az osztályozó vagy különbözeti vizsgán elégtelen osztályzatot kapott.
A javítóvizsga letételére az augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban kell vizsgaidőszakot kijelölni. A vizsga időpontjáról és a vizsgakövetelményekről legkésőbb a tanévzáró ünnepség időpontjáig az osztályfőnök a szaktanár segítségével tájékoztatja a tanulót. A vizsga kezdete előtt legalább három héttel az iskola igazgatója írásban is értesíti a szülőt vagy nagykorú tanuló esetén a tanulót a vizsga időpontjáról és anyagáról. A vizsgaidőpontot a helyben szokásos módon is (hirdetmény kifüggesztése, honlapon való megjelentetés stb.) közzé teszi.
1.4. Pótló vizsga: amennyiben a tanuló az osztályozó, különbözeti vagy javítóvizsgáról igazoltan távol marad, pótló vizsgát tehet. A pótló vizsgát lehetőleg ugyanabban a vizsgaidőszakban kell letenni. Pótló vizsgát csak az elmaradt vizsgarészekből kell tenni.
- A vizsgák követelménye, részei, az értékelés rendje
A vizsgák követelményrendszerét az adott munkaközösség határozza meg az elfogadott Pedagógia Program, Helyi Tanterv alapján. A javító, osztályozó és különbözeti vizsgák anyaga lefedi az egész tanév tananyagát. A követelményrendszer egységes, független a letenni kívánt vizsga fajtájától. A követelmények írásbeli, szóbeli, esetleg gyakorlati részből állnak.
Írásbeli | Szóbeli | Gyakorlati | |
Magyar nyelv és irodalom | X | X | |
Matematika | X | X | |
Történelem | X | X | |
Idegen nyelv | X | X | |
Informatika | X | X | |
Biológia | X | ||
Fizika | X | ||
Természetismeret | X | ||
Földünk és környezetünk | X | ||
Kémia | X | ||
Ének-zene | X | X | |
Testnevelés | X | ||
Rajz és vizuális kultúra | X | ||
Hon- és népismeret | X | ||
Technika és életvitel | X | ||
Hittan | X | ||
Mozgókép és médiaismeret |
A tanulói teljesítmény értékelése az adott tantárgy munkaközössége által elfogadott értékelési rendszer szerint történik.
- A tanulmányok alatti vizsgák szervezésének alapelvei
A vizsgát háromtagú vizsgabizottság előtt kell letenni, a vizsgabizottság az iskolapedagógusaiból áll. Amennyiben lehetséges a vizsgabizottság tagjai közül legalább ketten legyenek jogosultak az adott tantárgy tanítására.
Az írásbeli maximális ideje vizsgatárgyanként legfeljebb 60 perc. Egy napon legfeljebb 3 írásbeli vizsgát lehet megtartani, a vizsgák között pihenőidővel. Az írásbeliről jegyzőkönyv készül.
A szóbeli vizsgán a vizsgázó legalább 10 perccel a meghirdetett vizsgakezdés előtt érkezik meg. A vizsgabizottság jelenlétében legalább 30 perc felkészülési idő után önállóan felel. A szóbeli feleltetés időtartama nem lehet több 15 percnél.
A vizsga eredményét a törzslapba és a bizonyítványba a megfelelő záradékkal be kell vezetni. Az eredményhirdetés a bizonyítvány kiosztásával történik legkésőbb az utolsó vizsgát követő napon.
A sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő vizsgázó szakértői bizottság szakvéleményével megalapozott kérésére, az igazgató engedélye alapján a 68§ alapján járunk el.
2020/2021
|
A | B | C |
1. | 20 | 20 | 20 |
2. | 23 | 24 | |
3. | 19 | 22 | |
4. | 12 | 18 | |
5. | 26 | 26 | |
6. | 27 | 25 | |
7. | 22 | 22 | |
8. | 26 | 27 |
Alapfokú Művészeti Iskola
Közzététel 2020-2021. tanév
Végzettség | Szakképzettség | Tanított tantárgy, ill. munkakör |
1. néptánc pedagógus mester szakon | okleveles néptánc pedagógus | néptánc
intézményegység-vezető |
2. néptánc pedagógus | néptánc pedagógus | néptánc
intézményegység-vezető helyettes |
3. néptánc pedagógus | néptánc pedagógus | néptánc szakmai tantárgyat tanító pedagógus |
4. néptáncos, próbavezető | néptáncos, próbavezető | néptánc szakmai tantárgyat tanító pedagógus |
6. ének tanár | ének-zene tanár | óraadó pedagógus: népzenei ismeretek |
1. kellék- és jelmeztáros félállásban | főiskola | tanító |
2. kellék- és jelmeztáros félállásban | középiskola | gazdasági-számviteli ügyintéző |
2006/2007. | 2007/2008. | 2008/2009. | 2009/2010. | 2010/2011. | 2011/2012. |
Előkép. 1.
Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. |
Előképz.1. Alapfok 1.
Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Továbbk. 7. | Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. | Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. | Előképző 1.
Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk. 7. |
2012/2013. | 2013/2014. | 2014/2015. | 2015/2016. | 2016/2017. | 2017/2018. |
Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk. 7. Továbbk. 8. | Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk. 7. Továbbk. 8. Tovább.10. | Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. Továbbk.10. | Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1.
Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. Továbbk.10. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1.
Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. Továbbk.10. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1.
Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. Továbbk.10. |
2018/2019. | 2019/2020. | 2020/2021. | |||
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1.
Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1.
Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1.
Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. Továbbk. 10. |
2009. febr. 15.: Budapest, Örökség Gyermektánc Antológia
2009. márc. 21.: Székesfehérvár, Országos Néptánc Tanulmányi Verseny szólótánc, regionális verseny
2009. ápr. 25. Ajka, Örökség Országos Néptánc Fesztivál megyei bemutató
2009. máj. 9.: Oroszlány, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató
2009. máj. 16.. Várpalota, „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny
2009. jún. 26-27.: Gyula, Örökség Gyermek Néptánc Fesztivál
2010. márc. 21.: Veszprém, Örökség Országos Néptánc Fesztivál megyei bemutató
2010. máj. 14.: Székesfehérvár, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató
2010. máj. 23.: Magyarpolány, „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny
2010. szept. 17-18.: Szekszárd, Örökség Gyermek Néptánc Fesztivál
2011. június 12.: Magyarpolány, „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny
2012. ápr. 20.: Székesfehérvár, Országos Szólótáncverseny, regionális verseny
2013. aug. 3-10.: Szerbia (Bezdán) – „Hármastalálkozó” Néptánc Fesztivál
2015. márc. 7.: Szekszárd – Tóth Ferenc Országos Koreográfia Verseny – bronz minősítés
2016. márc. 13.: Székesfehérvár – Országos Néptánc Tanulmányi Verseny
2018. máj. 12.: Tatabánya, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató – kiemelt arany minősítés, lehetőség az antológián való szereplésre
2018. okt. 27.: Szekszárd – Tóth Ferenc Országos Koreográfia Verseny – ezüst minősítés
2019. márc. 2-3.: Gyermek Néptánc Antológia
2019. máj. 25.: Székesfehérvár – „Húzd keresztül” Gyermek és Ifjúsági Néptáncegyüttesek VII. fesztiválja – ezüst minősítés
2009. máj. 9.: Oroszlány, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató – 1 csoport jutott tovább országos fesztiválra
2010. márc. 21.: Veszprém, Örökség Országos Néptánc Fesztivál megyei bemutató – 3 csoport jutott tovább a regionális bemutatóra
2010. máj. 14.: Székesfehérvár, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató – 1 csoport jutott tovább országos fesztiválra
2010. máj. 23.: Magyarpolány, „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny – 2 általunk nevezett táncosból 1 táncos szólótáncos díjat kapott
2011. május 11.: városi népdaléneklési verseny, Veszprém – 2 első, 2 második, 1 harmadik helyezés és egy különdíj
2011. május 20.: megyei népdaléneklési verseny, Pétfürdő – kiváló elismerő oklevél 1 főnek
2011. május 21.: Ajka, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató
2011. szeptember 10.: Balatonfüred, gyermek néptáncfesztivál
2011. november 12.: Megyei Kamara Néptánc Fesztivál, Homokbödöge
2012 április 28.: Várpalota – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny- 1 szólótáncos díj
2012. május 19.: Székesfehérvár, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató – 2 csoport
2013. április 28.: Várpalota – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny – 4 szólótáncos díj
2013. július 14.: Kiscsősz – Kiscsőszi Pajtafesztivál – 4 szólótáncos díj
2014. március8. : Gergely-napi Művészeti Fesztivál, Gyenesdiás, arany minősítés, kiemelt arany minősítés
2014. április 13.: Regionális Néptánc Fesztivál, Székesfehérvár: ezüst, arany minősítés, különdíj
2014. április 26.: Várpalota – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny- 1 szólótáncos díj
2015. május 8.: Regionális Néptánc Fesztivál, Székesfehérvár: arany minősítés, különdíj
2015. május 23.: Devecser – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny – 1 szólótáncos díj
2016. március 12.: Gergely-napi Művészeti Fesztivál, Gyenesdiás, arany minősítés
2016. május 14.: Devecser – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny- 6 szólótáncos díj
2017. november 11.: Megyei Kamara Néptánc Fesztivál, Homokbödöge – 2. helyezés
2019. március 9.: Gergely-napi Művészeti Fesztivál, Gyenesdiás, kiemelt arany, arany és ezüst minősítések csoportos kategóriában, 4 kiemelt arany és 2 arany minősítés szóló kategóriában
2020. február 29.: Kamara Néptánc Fesztivál, Sokorópátka
- karácsonyi néptánc gálaműsor a Városi Művelődési Központban, a Hangvillában
- szabadtéri betlehemes műsor
- tanév végi gálaműsor a Városi Művelődési Központban, a Hangvillában, a tornacsarnokban
- nyári néptánc táborok (Dég, Vajdaság, Erdély)
- fellépés iskolai ünnepi műsorokon (március 15., okt. 23., karácsony, farsang)
- kézműves délutánok, táncházak
- néptáncos testvériskolai program
- nyílt néptánc órák
- bemutatkozás és közreműködés a leendő elsősöknek szóló beiskolázási rendezvényeken
- műsor önkormányzati napon, szüreten, Márton-napon, jubileumokon, családi napokon, pünkösdi mulatságon, népművészeti vásáron, óvodákban, iskolákban, középiskolákban, Európai Unió-napon, Idősek napján, nőnapon, nyárbúcsúztató programon, fotókiállítás megnyitón, Egészség-napon, Sváb-bálon, jótékonysági bálon, anyák napján, környékbeli települések programjain
- közreműködés más táncegyüttesek műsorában
- szereplés a „Folklórparádén, a megyei néptánc együttesek műsorában
- rendszeres részvétel és helyezések a városi népdaléneklési versenyen
- műsor a Szent Mihány-napon a veszprémi várban
- közreműködés a városi programokban
- fellépés a Tánc Világnapján, a Bakony Expon
- táncházak és táncképzések szervezése, illetve ezeken részvétel
- részvétel az Örökség Nemzeti Gyermek Népművészeti Egyesület helyi programjain
Táncművészeti ág, néptánc tagozat | ||||
|
Előképző 1.A | 15 fő | székhely | |
|
Előképző 1.B | 17 fő | székhely | |
|
Előképző 1.C | 17 fő | székhely | |
|
Előképző 1.D | 18 fő | telephely | |
|
Előképző 2.A | 14 fő | székhely | |
|
Előképző 2.B | 17 fő | székhely | |
|
Előképző 2.C | 9 fő | telephely | |
|
Alapfok 1.A | 16 fő | székhely | |
|
Alapfok 1.B | 19 fő | székhely | |
|
Alapfok 1-2. | 18 fő | telephely | |
|
Alapfok 2.A | 18 fő | székhely | |
|
Alapfok 3.A | 17 fő | székhely | |
|
Alapfok 3.B | 12 fő | székhely | |
|
Alapfok 3-4-5-6. | 20 fő | telephely | |
|
Alapfok 4.A | 27 fő | székhely | |
|
Alapfok 5.A | 14 fő | székhely | |
|
Alapfok 6.A | 22 fő | székhely | |
|
Továbbképző 7- 8-9-10. | 19 fő | székhely |